Ако има нещо наистина отличително в Nike от всички останали спортни марки по цял свят, то това е Air технологията им. Тя се появява малко след дебюта на първата серия маратонки собствено производство на американската компания и създава истинска революция… Но не обичайната, траеща седмица, месец или най-много година революция. Air технологията се превръща в емблема не просто на Nike, които уверено се подреждат до тогавашните лидери Puma и adidas, а на комфорта като основна ценност, която следва да създават всички спортни брандове.
Всичко започва през 70-те години. На пазара вече се продават първите изработени по поръчка в Канада обувки на Фил Найт – един от създателите на Nike. Компанията му скоростно се разраства и за него вече работят специалисти от всякакъв ранг, включително и бивши аероинженери от НАСА. Такава е и бившата длъжност на Франк Руди, който на практика запознава Найт с air иновацията. Идеята й е да подобри усещането за комфорт не само за спортистите, но и за обикновените хора. Концепцията на Nike Air обувките е точно такава – тя цели максимално удобство от всяко движение. И очевидно Air технологията я постига по всички критерии.
Фил Найт харесва предложението на Руди и създава първата Nike Air серия. Това се случва през 1978-ма година. Nike Tailwind бързо печели публиката, с което дава светлина на компанията да продължи да се фокусира върху air иновацията. Популярността й нашумява през 80-те години, когато учени от Университета в Тенеси установяват, че атлетите използват по-малко енергия, когато бягат в Nike Tailwind в сравнение с други конвенционални маратонки. Фил Найт се чувства обнадежден и решава да затвърди позициите на компанията си именно чрез Air технологията. На бял свят се появява първата серия Air Max 1 с любезното съдействие на легендарния дизайнер Тинкър Хатфийлд. Колекцията претърпява сериозен успех. От тук насетне целият свят ще свързва Nike с Air технологията и с максималния комфорт, който тя носи на краката. Освен класическата Air Max, през годините американският спортен гигант създава още няколко, не по-малко удобни и успешни Air серии - Nike Adapt, Nike Air, Nike Air Force 1, Nike Air Max, Nike FlyEase, Nike Flyknit, Nike React, Nike Zoom, Nike Waffle, Nike Huarache и Nike Crater.
Защо Air постига толкова голям успех? Защо тази технология бележи истинска революция в спортния свят и превръща Nike от дребен прекупвач на японски обувки в новия гигант в сектора? Отговорът на тези въпроси се крие в начина, по който работи Air механизмът. На практика технологията се състои от въздух под налягане в здрава, но гъвкава възглавничка, която се интегрира в междинната подметка на маратонките. Тя осигурява повече гъвкавост и усещане за пружиниране по време на движение. Идеята е обувката да поема цялото напрежение при натиск от страна на крака. С всяка направена стъпка въпросните възглавнички с въздух поемат енергията от създаденото напрежение и веднага след това я освобождават. Резултатът е максимален комфорт за крака и невероятно усещане за гъвкавост на движенията.
Макар те да бяха загатнати в разяснението на Air технологията и метода й на действие, важно е все пак да споделим кои са големите плюсове, отличаващи Nike Air Max обувките от всички маратонки, произвеждащи се днес по целия свят.
Както видяхте определено има за какво милиони хора по света да не заменят Nike Air Max за никоя друга марка или серия маратонки. Кои обаче са най-продаваните модели с тази технология? Според изследванията през годините феновете на Nike най-много харесват следните:
Nike Air технологията продължава да бъде емблема и отличителен знак на американския спортен гигант. Нейният принос към спортния свят е огромен. Безспорно без тази уникална иновация компанията нямаше да бъде това, което е днес – истински лидер в своя сектор, истински слушател на потребителските нужди. А потребителят иска основно удобство, гъвкавост, лекота и повече движение.